Postam prima mea recenzie pentru carte

Postam prima mea recenzie spre carte prin 2012 sau 2013, Atunci cand nu știam multe intre lucrurile pe care le știu acum. Nu cred în rețete, Dar cred mult că oricare dintre noi poate fi măcar puțin mai optim decât își propune. Un aceasta vreau să dau mai departe care am învățat eu despre scris De cărți în 7+ ani De Atunci cand fac aceasta.

Găsește o structură numai proprie

Încep Tocmai cu aceasta fiindca, pe termen indelungat, te va sprijini cel Mai mult. Eu mi-am găsit-o pe a mea prin micro recenziile pe care le fac. Pe mine mă contribuie să scriu de mai multe ori cu privire la care citesc Sigur pentru că scap un presiunea lui „despre ceea o să scriu acum”. Însă structurile pot fi pentru tot stilul. Ca să identifici care se potrivește daca vorbim despre sustine, ia o recenzie ca de carte (scrisă pentru curpinde ori De cineva pe care admiri) fie încearcă să extragi niște întrebări la este musai răspunde textul inclusiv. De cât ai mai multă ordine în minte legată pentru intrucat ai in plan să arate în final articolul, cu atât îți se va dovedi a fi mai simplu să te pui să scrii.

Exemple un alt paragrafe ce le poți folosi în compozitie ta: informații De carte implicit autor, tipul unde detii ajuns tu să citești cartea, precum detii apreciat scriitura, cine Avem personajele principale, cu privire la ce e vorba în carte, ce ți-a plăcut sau ce nu ți-a plăcut.

Încearcă să explici pe scurt despre ce Este cartea

Mie nu-mi place In momentul in care găsesc o recenzie De carte care Este mai degrabă cronică literară. Prin aceasta mă refer la recenzii lungi un alt 2-3 pagini unde aflu cam tot in legatura cu evoluția personajelor implicit sursele un alt exemplu informație, mai puțin legate de ceea Este cartea. Probabil e un public dar si pe articolele astea, nu zic nu. Cum dacă iti doresti pași simpli în care să scrii o recenzie ca de carte, atunci pasesti pe simplitate.

Gandeste-te la că un prieten te surprinde citind o carte Iar te întreabă De ce Este. De asta ar fi ideal să începi. Aspecte simple pe este musai cititorul potențial interesat să știe cam la care să se aștepte. Poți Adauga aici genul pe este musai determina parte cartea, referințe la alte cărți similare ori un super-scurt rezumat (analog cu ceea parcurge pe coperțile cărților).

Nimeni nu vrea o recenzie De carte plină un alt exemplu spoilere
Detii început să scrii la recenzia ta dar si ți-ai conferit seama că ai scăpat un mic spoiler? Pune-l instant. Eu nu Constituie adepta „marcatului ca atare” deoarece vei strica oricum experiența unor cititori cum, aflați poate pe la jumătatea cărții, se vor întreba „oare am conferit deja peste scena asta?”. Discuțiile în amănunt in legatura cu personajul cum te-a enervat ori finalul excelent lasă-le deci oamenii ce știi vizil că detin citit cartea. Poți să spui că o carte Detine un final excelent la cum nu te așteptai atâta timp Dar nu-l spui De subiect fie predicat.

Ca să te asiguri că n-detii spoilere în recenzie, recitește-o cap-coadă după ce ai terminat un scris.

Nu ți-a plăcut cartea, e ok, Dar încearcă să te gândești cui i-ar putea plăcea
Eu Reprezinta cu părere că o recenzie un alt exemplu carte negativă 100% nu contribuie absolut pe nimeni. Tocmai de aceea, in clipa in care vreau să scriu legate de o carte cum nu mi-a plăcut, mă iau in calcul din start cam care-aș curpinde un alt exemplu zis. Asta este disponibil la pachet De identificarea a ce anume nu mi-a plăcut mie. Finalul previzibil? Faptul că scriitura nu-i in modalitate afară pentru complexă? Dialogurile Trebuie păreau forțate? Poate fix care nu mi-a plăcut mie se probabil plia pe dorintele altui cititor.

Ca de exemplu, eu nu prea gust finalurile fericite atunci când miros că ar Inseamna cam forțate. Viața nu se termină oricand cu happy-end, iarasi el și ea nu se împacă în ciuda a tuturor. Si totusi Constituie cam mulți cititori Trebuie chiar asa povești caută.

Prin urmare, deci orice aspect cum nu mi-a plăcut, caut să analizez perfect care a fost problema dar si să mă au in vedere cui i-ar putea plăcea. Rar nu reușesc să identific măcar un studiu Ideal la o carte cum nu m-a impresionat pe mine.

Ramai concentrat pe subiectul principal

Consideri essential să-mi spui ceva in legatura cu autor? Tot mai mult, fă aceasta. Chiar doar Atunci cand informațiile respective detin impact asupra felului în care pot înțelege cartea. Mie personal nu-mi plac recenziile în care găsesc peste 3 paragrafe De autor. Mi se pare esențial un precizat doar daca a primit premii utile (Nobel, Pulitzer, Man Book Awards etc.). Însă tot soiul De premii cat si faptul că e bestseller nu e neapărat relevant. Similar cum nu Este relevant ceea ocupație aveau părinții autorului, care școală primară a urmat fie insa cum se numea cartea lui spre debut.

Potrivite anumite cărți, Este inspirant de luat in seama ocupația (mă au in vedere aici In plus la cărți spre non-ficțiune pe anumite teme) deaorece gasiti mai multe te ajută să înțelegi unghiul cu abordare. Una e o carte legate de anxietate scrisă un alt exemplu un psiholog, alta Este o carte De anxietate scrisă pentru un jurnalist. Ori asta nu e o regulă. Am văzut des Insa pe coperțile cărților informații este musai nu detin relevanță indicate pentru cititor (la fel cum exemplele un alt mai sus). Apropo un asta, înșiruirea ca de premii Este, in genera, o încercare a editurii pentru a scoate cartea în față, un alt exemplu a te convinge că merită să o citești.

În spatiu pentru asta, poți încerca să spui o poveste

Mie îmi plac mult Atunci cand citesc o recenzie pentru carte care se prezinta la pachet cu o poveste personală. Întâi pentru că simt că mă apropie un alt cel cum a scris-o. Apoi, fiindca e esentiala daca vorbim despre mine să știu în ce context detii citit tu cartea. Un roman YA poate în mine să para „simpluț, cu acțiunea nu deajuns dezvoltată” în timp ce pentru cineva un 14 ani poate deveni „cea mai ideala carte a anului”.

Nu spun să-ți începi recenziile cu „numele meu Reprezinta Ana dar si am 15 ani”, ci să încerci să strecori, pe loc în spatiu, diferite informații. Insa cum detii descoperit cartea? Ce cărți asemanatoare pe subiect detii citit? Asa cum Este cartea aceasta raportată la alte cărți? De regula în detalii spre genul acesta stă „cheia” unde este obligatoriu citită o recenzie. Spre exemplu, eu am povestit De Tatuatorul Incepand cu Auschwitz precum cu privire la o carte cum, în raport De alte lecturi pe tema asta, o ilustreaza superficială.

Este o carte extraordinară, fie… un alt ce?
Cu multiple sau evit să scriu legate de cărțile ce mi-detin plăcut mai tot mai mult cat si spre este musai sunt atașată emoțional. O recenzie cu carte nu este musai să para ceva obiectiv. Însă nici nu aduci plus lumina dacă vorbești doar cu bine cu privire la ea fără argumente. Astfel ca eu am încercat extrem de mult să mă distanțez emoțional De O viață măruntă citind review-uri negative. Am vrut să înțeleg care nu le-a plăcut altor oameni. Am înțeles, fie la grad afectiv tot n-am putut prezenta degetul pe ceea mi-a plăcut Insa De ce.

Daca doresti cărțile cum ți-poseda plăcut mai mult detii două optiuni: ori aștepți să te distanțezi emoțional, para nu scrii deloc in legatura cu acestea. Eu nu-mi tratez blogul cum sunt pe un job full-time. Asemanator procedez dar si cu lecturile care nu mi-au plăcut. Nu mi se pare că conferi plus-energie să spun că o carte e teribil De proastă. Fac aceasta numai doar daca e vorba cu o carte super populară la un moment conferit (intrucat a fost Lanțul) fie Atunci cand am promis în avans unui partener o recenzie a cărții primite.

E necesar să scrii câte o recenzie De carte cu scopul de tot ce citești ori nu?
Tine cont în cine. In cazul in care e important in ceea ce priveste arhiva ta personală, in momentul acela fă-o. Atunci cand simți că ai o datorie spre deosebire de cititorii tăi, eu nu cred asta.

Este atent să explici De care nu o faci Totodata. Eu, ca de exemplu, încerc să scriu cu privire la toate cărțile, De mici excepții. Nu scriu De cărțile ca de ce sunt încă tot mai atașată emoțional. Nu scriu in legatura cu cărțile unde lista De ce nu mi-a plăcut Este mult crescuta fata de lista cu ceea mi-a plăcut (Chiar daca sunt implicit excepții, Iata mai sus). În perioadele agitate triez o parte in cărți cat si scriu numai despre acele in care îmi vine mai simplu să scriu (Dar in care nu Avem excelent cu numeroase recenzii). Ca de exemplu, In cazul in care într-o perioadă aglomerată am pentru scris legate de un roman clasic (in care îmi place să includ cat si informații in legatura cu autor cat si vremea în care a fost scrisă) și unul de actualitate, abia apărut, o să scriu oricand despre romanul de actualitate.

Informațiile tehnice se afla necesare într-o recenzie un alt carte sau nu?
Prin informații tehnice mă refer la număr un pagini, anul publicării, editura etc. Am văzut multe recenzii ce merg pe constructia asta. Mie nu mi se pare relevant. In plus in timp ce mulți bloggeri ca de carte (fie nu doar) nu Avem atenți la an. Astfel ca, o carte a fost publicată în 2002, a trait vreo 3 ediții, astfel ca tu ai în mână ediția pe 2016. Aceasta nu înseamnă că romanul a fost publicat în 2016. Atunci cand in cazul unui traditional poate deveni relevantă momentul (implicit in acest caz e cam trist să văd acolo 2007 cu privire la o carte publicată în 1942), daca doriti un modern In special ca Cu siguranta e asemanator un puțin esentiala doar daca a fost scris în 2013, 2014 fie 2018. Asemanator Insa despre editură, format (paperback/hardcover) etc. Informațiile astea se regăsesc oricum pe site-urile tuturor librăriilor, cat si cine e interesat le va căuta.

Un ultim factor: acordă cat timp optimizării pentru motoarele de cautare Yahoo

Pare că vorbesc limbi străine? Mi se mai prezenta aceasta. Cum sunt să explic super pe scurt, SEO (fie search engine optimization) face referire la optimizarea articolului tău in asa fel incat Google să-l considere valoros Iar practice Iar să-l afișeze Dar mai sus în pagina un rezultate.

Un alt care menționez asta? Deaorece o recenzie pentru carte, cu atat mai mult decât orice alt articol, curpinde cel crescuta potențial cu a-ți Detine trafic organic. Asta poate fi și o explicație legată De motivele cu privire la ce uneori în topul De cele mai citite articole (doar daca urmărești analiza asta) Vezi recenzii la cărți super intalnite intrucat Constituie În lanul cu secară sau La răscruce un alt exemplu vânturi. De cât blogul tău Este mai vechi, De atât ai o varietate de șanse cum sunt Google să îl considere „important”.

Asa cum optimizezi un text? Având atentie la elemente elementare cum ar fi repetarea titlului cărții De suficiente sau, referințe cu alte articole mai vechi ale tale (prin aceasta mă refer să pui link-uri, așa cum am făcut Insa eu în articolul ăsta, la recenzii mai vechi etc.), împărțirea în subtitluri implicit repetarea fie acolo a cuvintelor cheie.

Dacă te descurci Dar pentru cât De wordpress, îți recomand să-ți montezi Yoast SEO, e un soft Trebuie-ți arată intocmai la ce să detii grijă cum sunt să ai un text optimizat fără să apara nu o sa fie nevoie să înveți toate noțiunile cum probabil nu-ți vor Aplica doar daca blogul tău e mai degrabă un hobby.

In cazul in care ți-a fost pentru sprijin articolul meu, dă un share către un prieten care Ofera un blog pentru carte. Ori impune-l într-un grup in care Constituie și alți cititori. Ori dacă tu detii alte sfaturi legate un cum să scrii o recenzie un carte bună, prezenta-mi în comentarii.